Matservering

Informasjon om matserveringen

Hos oss blir barna servert mat av beste kvalitet. Vi har smøremåltid mandag, tirsdag og onsdag. Torsdager har barna med seg matpakke grunnet turdag. Ettermiddagsmaten består av frukt, bær og grønnsaker, samt biola m/havregryn, knekkebrød eller havregrøt.

Fredager får vi servert varmmat fra MATiBOX. Deres virksomhet er sertifisert Miljøfyrtårn, noe som innebærer at de har dokumentert at de jobber systematisk og målrettet med å redusere deres miljøpåvirkninger. Les mer på deres hjemmeside: www.matibox.no/om-oss

Vel så viktig som selv maten, er måltidet og fellesskapet. Et måltid gir oss rikelig anledning til å vente på tur, øve på ferdigheter, hjelpe hverandre, dele historier og kunnskap.

Barnehagen følger fastsatt makspris for barnehager. Foreldrene betaler i tillegg 300,- for matservering.